Po długim czasie moje przykre dolegliwości ciążowe dobiegły końca, nie znaczy to że teraz czuję się tak jak przed ciążą. Zazwyczaj bywa tak że pewne ciążowe symptomy zastępują inne, ale mogę już powiedzieć, że najgorsze za mną.  Mój żołądek już się nie „buntuje” i mogę przybliżyć się w stronę mojego dawnego odżywiania. Zaczęłam znów tolerować moją ukochaną owsiankę i nie tylko. Lepsze samopoczucie, oraz coraz większa świadomość tego że nie żywię tylko siebie, ale tym co jem karmię również małą osóbkę, dla której pragnę tego co najlepsze, sprawiły, że w miarę moich sił z nowym zapałem buszuję w kuchni. Staram się gotować smacznie, bez zbędnej chemii. Dziś zaserwowałam nam i mężowi domowe Spaghetti w wersji bolońskiej. Oto moja propozycja:

20150930_140430

Składniki:

puszka pomidorów rozdrobnionych; 2 świeże pomidory; koncentrat pomidorowy; 2 duże ząbki czosnku; 1 średnia cebula; bazylia; sól; pieprz; suszone pomidory z bazylią i czosnkiem; 100 ml wody; 1 duża łyżka mąki; 500 g mięsa mielonego; makaron typu Spaghetti; oliwa z oliwek

Przygotowanie:

Pomidory z puszki wrzuć do garnka razem z pokrojonymi w kostkę świeżymi pomidorami bez skórki, duś je na małym ogniu, aż zmiękną i będą się rozpadały. Na patelni podsmaż pokrojoną w kostkę cebulkę, następnie dodaj ją do pomidorów. Czosnek przeciśnij przez praskę do czosnku i dodaj do pomidorów, całość podduś ok. 2-3 minuty. Odstaw pomidory do przestygnięcia, następnie zblenduj całość na gładką masę i dodaj dużą łyżkę koncentratu pomidorowego. Wstaw sos na kuchenkę, rozpuść łyżkę mąki w 100 ml wody i dodaj do gotującego się sosu, mieszając. Całość gotuj na małym ogniu ok 2 min. Na patelni podsmaż mięso, dopraw je solą i pieprzem, następnie dodaj do sosu. Całość duś ok 4 minut na małym ogniu mieszając. Dodaj suszone pomidory z bazylią i czosnkiem, bazylię oraz sól i pieprz do smaku i duś jeszcze przez 2 minuty. Makaron ugotuj według przepisu na opakowaniu, nie odcedzaj całej wody z makaronu, dodaj 2-3 łyżki do sosu. Odcedzony makaron skrop oliwą z oliwek aby uniknąć sklejania.

20150930_152236

Smacznego!

